05 september 2009

weekendje vrijaf

Vandaag en morgen hebben we allebei vrijaf. We hebben een wandeling op de boerderij gemaakt en daarbij heel veel tijd doorgebracht bij de dieren. Een selectie van onze foto's staat in de links.
We hebben ook een rondleiding bijgewoond die zeer interessant was. De aanpak was nogal hard vonden we zelf, maar bij nader inzien heeft het natuurlijk geen enkele zin om de waarheid rond factory farming te verdraaien. Eerst werd er een filmpje getoond met de gangbare 'folterpraktijken' in dierfabrieken. Daarna werden gedurende de rondleiding vragen beantwoord, dieren geknuffeld en ook achtergrondverhalen bij de dieren verteld. Na de rondleiding werd nog eens benadrukt dat het belangrijk is dieren te zien als voelende wezens en dat het goed is om hen als onze vrienden te zien en niet als ons voedsel.

In de diepvriezer van het bezoekerscentrum hebben we een massa lekkere dingen ontdekt. We hebben onszelf getrakteerd op een vegan ijsje en het was overheerlijk. Nogal iets anders dan die waterachtige smaak van Tofutti. Er moet nog zoveel ingevoerd worden in Belgiƫ!

Sofia en Gabriƫlla, onze veganhuiskatten hebben ons hart en ons bed veroverd. Ze zijn een beetje te dik maar wel heel lief. Meestal liggen ze op de bedden te slapen en vanaf dat ze de deur horen opengaan, gaan ze nieuwsgierig gaan kijken wie er thuiskomt. Ze vinden het blijkbaar niet erg dat er hier constant andere mensen wonen.


2 opmerkingen:

  1. ik wou dat ik er bij was ! ik heb ook zin om in het stro te liggen met de varkies; geweldige foto's ! take care,
    xx
    marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waaauw!!! Ik wou je efkes zeggen dat Tobias ongelooflij trots me je blog doorgemaild heeft, toen ik vandaag bij EVA ging vrijwilliggen,
    awel en ik wilde zeggen dat ik al je avonturen deze avond wil lezen, als ik terug ben van bij de kindjes te vrijwilligen op 't schooltje
    tot straks!
    xbarbara

    BeantwoordenVerwijderen